Filmen The Host, recension i punktform

Salen var så när som på fullsatt, ljuset hade precis släkts. Planeter började synas på bioduken, jag satt spänd och upprymd, tuggade nervöst på mina torkade frukter. En djup mansröst började förklara att jorden nu var perfektare än någonsin....
 
Bra:
  • Vackra själar och snyggt gjorda ögon.
  • De flesta sentimentala scenerna var jättebra.
  • Jared och Ian... :']
  • Bra skådespelare överlag
  • Roliga scener mellan Jared och Ian!

Dåligt:

  • Sen när blev sökaren en lång kvinna med blonderat hår?
  • Det gick lite väl snabbt när Jamie och Ian började gilla Wanda
  • Det funkar inte att Wanda vänder sig bort från handlingen och börjar prata högt när hon ska kommunicera med Melanie. Det hade gått på en teaterscen, men inte i en Hollywoodfilm.
  • Wandas nya utseende stör mig något helt enormt. Som en förvrängd version av Melanie. Funkar INTE.

Han tyckte inte om triangeldramat. Hon tyckte att allting gick för snabbt. Några har redan börjat prata om en andra filmer som de vill se. Men jag kunde inte släppa filmen, och jag kände mig väldigt kluven. Som vanligt kunde jag inte bestämma mig om den var bra eller dålig. Jag ville se om den. Ville läsa om boken för femte gången.  Blandade känslor rörde sig inom mig när jag cyklade hem, ut i den mörka kalla natten.

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag har ju läst The Host, men inte sett filmen.
Men åååh är så besviken på sökaren : /

Svar: Ja, har du kollat upp hur hon ser ut? :O Men se filmen, det är värt det. Vet dock fortfarande inte vad jag tycker om den, jättestörigt. förresten, har du hört att det kommer en tvåa, vet du om det stämmer?
Sasha

2013-03-29 @ 16:50:18
URL: http://babyklegg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0